Ekologia wszystkim się opłaca

Ekologia wszystkim się opłaca

Edukacja ekologiczna pracowników i klientów, dążenie do minimalizowania wytwarzanych odpadów, czy też unikanie produktów jednorazowych – tak powinna wyglądać dbałość o środowisko w każdej firmie. Nie chodzi więc o spektakularne akcje, ale o zwykłe, codzienne działania.

 

Ekologiczna wrażliwość oznacza dbałość o naszą planetę w każdym działaniu. Myśląc o ekologii, warto uwzględnić także procesy związane z magazynowaniem czy transportem. Biorąc to pod uwagę, firma XBS Group, która specjalizuje się w logistyce materiałów POS (ekspozytorów produktów wykorzystywanych podczas promocji w sklepach), zainicjowała akcję EkoPOSytywni.

- Celem projektu jest zwrócenie uwagi na zarządzanie materiałami reklamowymi w sposób bardziej zrównoważony i odpowiedzialny. Materiały reklamowe odgrywają ważną rolę we wsparciu sprzedaży, ale stanowią też obciążenie dla środowiska, dlatego naszym celem jest ich eko-optymalizacja w całym łańcuchu dostaw – mówi Urszula Rąbkowska z XBS Group.

Więcej ekologii w logistyce

Materiały POS można wykonać np. na bazie papieru, a także stosować w nich wymienne elementy, które pozwolą na wykorzystanie tych samych ekspozytorów podczas wielu akcji promocyjnych. Składane materiały POS łatwiej przechowywać i przewozić, ponieważ zajmują mniej miejsca.

Firma XBS Group doradza swoim klientom pod kątem dostosowywania łańcuchów dostaw do potrzeb ekologii, ale sama także stara się wprowadzać zmiany w swojej organizacji. Np. do transportu towaru wykorzystywane są ekologiczne wypełniacze do paczek (bez folii), a w magazynach stosowane jest wyłącznie energooszczędne oświetlenie. Poza tym firma korzysta z magazynów wysokiego składowania, co sprawia, że przestrzeń wykorzystywana jest bardzo efektywnie, a to oznacza korzyści zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne.

Jednak XBS Group promuje pro-ekologiczne nie tylko w ramach operacji typowo biznesowych, ale też na specjalnie założonych do tego celu kontach w mediach społecznościowych (profile ekoPOSytywni na Facebooku i LinkedIn), a także organizuje akcje promujące ekologię wśród pracowników.

Warto być bardziej „eko”

Czynienie firmy bardziej ekologiczną, nie musi być bezinteresowne. Wartość firmy, która wykazuje zaangażowanie społeczne, może dzięki temu wyraźnie wzrosnąć. Po pierwsze, bardzo często ekologiczne rozwiązania okazują się tańsze (np. prąd z paneli słonecznych, żarówki LED). Po drugie, nie ma co ukrywać, że dziś świadomy klient, mając do wyboru dwa podobne produkty, coraz częściej wybierze ten bardziej eko. Działania na rzecz środowiska wzmacniają więc pozytywny wizerunek firmy.

- Bardzo prawdopodobne, że jesteśmy ostatnim pokoleniem, które może ocalić Ziemię. A skoro tak, nie możemy ignorować odpowiedzialności, jaka stoi przed nami wszystkimi. Dotyczy to nie tylko każdego mieszkańca planety z osobna, ale także przedsiębiorstw. Szczególnie w przypadku dużej firmy, w której każdy najmniejszy proces jest powielany miliony razy, wpływ na środowisko jest ogromny – podkreśla Daniel Korbus, członek zarządu firmy.

Działania firmy XBS Group w dziedzinie ekologii są coraz częściej zauważane i doceniane. W 2019 roku firma otrzymała nagrodę Sustainability Solution Provider Award w kategorii Transformacja Łańcucha Dostaw. Natomiast w roku 2021 roku została laureatem programu Liderzy Społecznej Odpowiedzialności – Eko Firma.

Empemedia

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.