70 proc. Polaków zdecydowało się na remont mimo pandemii

70 proc. Polaków zdecydowało się na remont mimo pandemii

Pandemia COVID-19 znacznie wpłynęła na wszystkie aspekty życia społeczeństwa, a jako jeden z przykładów można wskazać plany remontowe. Gwałtowna zmiana dotychczasowego trybu życia i spędzanie więcej czasu w domach poskutkowały chęcią odświeżenia swoich czterech kątów. W konsekwencji 73 proc. badanych zdecydowało się na przeprowadzenie prac remontowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Najczęściej objęły one kuchnię oraz salon – wynika z raportu „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” zrealizowanego na zlecenie sieci Bricomarché.

40 proc. badanych potwierdziło, że pandemia COVID-19 wpłynęła na ich plany remontowe. Większość respondentów uważa, że był to wpływ o negatywnym charakterze, np. spowodował opóźnienia lub przełożenie prac. Wiele osób borykało się również z mniejszym budżetem czy trudnościami w dostępie do fachowców i odpowiednich ekip. Z kolei pozytywny wpływ pandemii na plany remontowe wiązał się przede wszystkim z większą ilością wolnego czasu. Co ciekawe, Polacy częściej podejmowali się przeprowadzenia remontu na własną rękę.

Jakie prace remontowe najchętniej przeprowadzali Polacy

Finalnie 73 proc. Polaków zdecydowało się na przeprowadzenie remontu, a wśród pozostałych ponad połowa planuje prace remontowe w ciągu najbliższego roku. Zazwyczaj są to zmiany o niewielkim zakresie. Badani odświeżali ściany (72 proc.) oraz zmieniali wystrój wnętrz (59 proc.). 37 proc. ankietowanych zdecydowało się na odświeżenie podłogi, a 26 proc. na aranżację ogrodu. Prace remontowe obejmowały reprezentacyjne części domu – Polacy odświeżali zwłaszcza kuchnię (42 proc.) i salon (39 proc.) oraz w trochę mniejszym zakresie sypialnię (37 proc.) czy łazienkę (36 proc.).

Badanie pokazało, że w ramach prac remontowych główną aktywnością, której podejmowały się zarówno osoby, które już zakończyły remonty, jak i te, które dopiero zamierzają go przeprowadzić było odświeżenie ścian – odpowiednio 72 i 78 proc. Spędzanie więcej czasu w domach przyczyniło się do tego, że Polacy coraz chętniej wprowadzają w nich zmiany, również te kompleksowe. Blisko co trzeci Polak zdecydował się na remont całego domu czy mieszkania w ciągu ostatniego roku, a co czwarty badany go planuje.

Rozwiązanie Bricomarché

– Pandemia koronawirusa sprawiła, że Polacy jeszcze chętniej zmieniają swoje wnętrza, a także coraz częściej korzystają z udogodnień, jakie oferuje im rynek e-commerce. Blisko 70 proc. Polaków zaczyna remont od poszukiwania odpowiednich artykułów w Internecie, a jednym z trzech najczęściej kupowanych produktów są farby. Sieć Bricomarché, oferująca produkty do domu i ogrodu, w momencie pojawienia się pierwszych obostrzeń związanych z pandemią, udostępniła klientom wszystkich sklepów możliwość złożenia zamówienia online i opcję dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej. Nasi klienci mogą zdalnie zapoznać się z aktualizowaną co godzinę ofertą produktową w poszczególnych supermarketach – mówi Magdalena Wiśniewska, Kierownik Działu Zarządzania Projektami w Bricomarché.


Raport „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” został przygotowany na zlecenie sieci Bricomarché przez Havas Media we wrześniu 2020 roku. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskim internetowym panelu badawczym na reprezentatywnej próbie osób powyżej 25. roku życia. (CAWI, N=1021).

 

Eliza Orepiuk-Szymura
ITM Polska sp. z o.o.

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.