Przed nami kolejna konferencja turystyczna w Świdnicy

W ramach projektu „Turystyka wspólna sprawa”, realizowanego przez miasto Świdnicę, samorządowego lidera w stymulowaniu rozwoju turystycznego regionów w Polsce, uznanego organizatora kongresów i konferencji dla branży turystycznej w ramach idei Kongresu Turystyki Polskiej, oraz miasto partnerskie Trutnov w Czechach, zorganizowana zostanie kolejna bezpłatna konferencja szkoleniowa dla branży turystycznej.

 

Wydarzenie odbędzie się w dniach 14-15 października.

  

Jednym z wydarzeń konferencji będzie uroczystość wręczenia nagród organizatorom turystyki w Polsce, w ramach programów Przyjazna Gmina 2020 oraz Turystyczny Produkt/Usługa Roku 2020.

 
Jeszcze przyjmujemy zgłoszenia do tegorocznej edycji -
szczegóły pod nr telefonu: 32 731 21 21, 32 731 21 04
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pobierz formularz zgłoszeniowy do konkursu Turystyczny Produkt Roku>>>
Czytaj o konkursie Turystyczny Produkt / Usługa Roku>>>
Czytaj o konkursie Przyjazna Gmina>>>

 

Ideą wydarzenia jest rozwój turystyczny pogranicza poprzez wzrost kompetencji pracowników, przedsiębiorstw i organizacji wspierających. Uczestnicy dowiedzą się, jaką rolę odgrywają regionalne produkty w rozwoju turystyki, na przykładzie tworzenia sieci współpracy pomiędzy producentami i podmiotami turystycznymi. Prelekcje wygłoszą cenieni przez branże eksperci, osoby zarządzające atrakcjami turystycznymi, jak i przedstawiciele samorządu terytorialnego.
  

Podczas konferencji będzie można poznać szczegóły dotyczące m.in. współpracy, konkurencji i idei sieciowania w turystyce polsko-czeskiego pogranicza, poznać dobre praktyki podmiotów zarządzających obiektami turystyki militarnej. Będzie mowa także o tym, jak nie zepsuć promocji  i zachęcić turystę do wizyty w regionie poprzez działania i efektywne kampanie promocyjne w sieciach społecznościowych. Uczestnicy konferencji dowiedzą się także jaką rolę odgrywają regionalne produkty w rozwoju turystyki na przykładzie tworzenia sieci współpracy pomiędzy producentami i podmiotami turystycznymi. Będzie można poznać znaczenie segmentacji w procesie tworzenia produktu turystycznego oraz odkryć polski potencjał w tym zakresie.

  

swidnica_reklama_700

 

Celem projektu „Turystyka wspólna sprawa”, realizowanego w latach 2019-2021 jest szeroko pojęta współpraca polsko-czeska na rzecz rozwoju tego sektora, debaty o turystyce pogranicza, a także wzajemna promocja produktów turystycznych. Partnerów formalnych w tym zadaniu jest tylko dwóch – miasto Świdnica i zaprzyjaźniony z nią Trutnov, ale w projekcie udział bierze wiele podmiotów, jak funkcjonujące po obu stronach granicy organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, przedsiębiorcy, uczelnie kształcące w zakresie turystyki, przedstawiciele świata nauki, ustawodawcy na szczeblach gminnych, powiatowych, wojewódzkich i rządowych oraz mieszkańcy terenów przygranicznych.

 

***

 

Świdnica w ciągu kilku lat stała się polskim liderem w zakresie organizacji spotkań, debat, konferencji i kongresów poświęconych branży turystycznej w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej. Od 2015 r. jest organizatorem wiodącego wydarzenia dla tego sektora – Kongresu Turystyki Polskiej i konferencji odbywających się w ramach tej idei. Kongres, to nie tylko debaty panelistów i sesje dotyczące turystyki. To także spotkania z ciekawymi ludźmi czy możliwość wzięcia udziału w wielu atrakcjach przygotowanych dla gości przybyłych do Świdnicy, czy wręczenia prestiżowych nagród w konkursach organizowanych przez redakcję Forum Biznesu – Przyjazna Gmina oraz Turystyczny Produkt / Turystyczna Usługa Roku, za szczególne osiągnięcia przedsiębiorstw i samorządów w sektorze turystycznym.

  

ratuszrynek_tomasz_pietrzyk_900_01

 Zabytkowy Ratusz na Rynku w Świdnicy (fot. Tomasz Pietrzyk)

 

Udział w kongresie i konferencjach turystycznych, organizowanych przez Miasto Świdnica przyczynia się do wzmocnienia i skuteczniejszego działania całego sektora turystycznego, również przynosząc korzyści dla miasta, Aglomeracji Wałbrzyskiej i całego regionu, który ma potencjał do tego, by znacznie bardziej rozwijać się w tym obszarze. Świdnica doskonale wykorzystuje swoje walory, wzmacnia atrakcyjność turystyczną i buduje swoją przewagę w tym zakresie na arenie ogólnopolskiej i polsko-czeskiego pogranicza.

 

Na przestrzeni minionych 5 lat w mieście przeprowadzonych zostało szereg inwestycji i prac, dzięki którym Świdnica staje się piękniejsza i przyjaźniejsza zarówno dla mieszkańców, jak i odwiedzających je turystów. To m.in. rewitalizacja Starówki z renowacją kamienic i elementów małej architektury, odrestaurowanie zabytkowych, barokowych XVIII-wiecznych fontann w Rynku, skuteczne wdrażanie ustawy krajobrazowej, dzięki której miasto staje coraz bardziej estetyczne, szereg działań z zakresu turystki, sportu i rekreacji, wzbogacającej ofertę Świdnicy w zakresie zagospodarowania czasu wolnego – budowa ścieżek rowerowych, zmodernizowana hala sportowa, stadion miejski, czy rewitalizacja Parku Centralnego i Parku Sikorskiego oraz inwestycje w nowoczesny i ekologiczny tabor komunikacji miejskiej. To także szereg akcji rekreacyjno-edukacyjnych, jak np. Świdnica na rowery (w ub. roku 1,5 tys. uczestników), edukacja regionalna o księciu Bolku, czy przystąpienie do programów Smart City oraz odsmogowywania miasta.

  

rynek_tomasz_pietrzyk_900

Świdnicki Rynek (tof. Tomasz Pietrzyk)

 

Świdnica inwestuje także w nowe atrakcje i produkty turystyczne. Często jest to efektem współpracy wielu osób i instytucji, dyskusji z oponentami, zwłaszcza, kiedy jest mowa o upowszechnianiu w pamięci turystów i mieszkańców ważnych dla historii miast i regionu wydarzeń i postaci. Tak, jak w Świdnicy – księcia Bolka II Świdnickiego, cesarzowej Anny Świdnickiej (upamiętnionej podczas widowiska plenerowego – Międzynarodowego Turnieju Rycerskiego o Pierścień Anny Świdnickiej), czy asa przestworzy z czasów I wojny światowej Manfreda von Richthofena, zwanego „Czerwonym Baronem”, który dzieciństwo spędził w Świdnicy. Do dziś w mieście stoi jego rodzinny dom, na miejscowym cmentarzu pochowany jest jego ojciec i brat. Postać Richthofena była inspiracją do zbudowania pełnowymiarowej repliki jego samolotu – czerwonego trójpłatowca Fokker, która stanęła w ub. roku w Parku Sikorskiego, stając się jedną z turystycznych wizytówek miasta. Jako miejski produkt turystyczny doczekał się filmu promocyjnego, trasy turystycznej w aplikacji mobilnej szlakiem pilota, a także gadżetów, jak magnesy czy pocztówki.

 

Świdnica, jako organizator i gospodarz konferencji turystycznych i  Kongresu Turystyki Polskiej sama wyznacza standardy i wytycza trendy w wielu obszarach związanych z tym sektorem, rozwija turystykę polską i transgraniczną polsko-czeską, a także konsekwentnie wdraża kolejne projekty, produkty i usługi turystyczne, podnoszące atrakcyjność miasta i regionu.

 

Szczegółowy program konferencji na
www.turystykawspolnasprawa.pl
oraz
www.kongresturystyki.pl
.

 

Bezpłatna konferencja „Sieciowe produkty turystyczne polsko-czeskiego pogranicza”, realizowana jest w ramach projektu „Turystyka Wspólna Sprawa”, dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Współpracy Transgranicznej 2014-2020 Interreg V-A Republika Czeska-Polska.

  
Czytaj też o sytuacji krajowej branży turystycznej w czasach pandemii>>>

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.