Qarson-sprawdź auta na abonament!

Qarson - sprawdź auta na abonament!

Marka Qarson oferująca wynajem aut na roczny abonament może się pochwalić kolejną nagrodą w kolekcji, zyskując miano laureata programu Dobra Marka 2023. Qarson oferuje swoim klientom połączenie produktu z usługą na najwyższym poziomie. Od realizacji procesu wynajmu długoterminowego auta w pełni online – bez konieczności osobistego kontaktu. Poprzez oferowanie wyłącznie fabrycznie nowych aut, na serwisie i profesjonalnej opiece klienta kończąc. Oferta samochodów na abonament to odpowiedź na bieżące potrzeby rynku – co doceniło również jury programu Dobra Marka 2023.

Początki Qarson
Qarson to firma z polskim kapitałem, założona we Francji, gdzie już od kilkunastu lat odnosi sukces na rynku motoryzacyjnym. Jak to się stało, że francuski biznes przeniósł się do Polski? Zacznijmy od początków i od tego jak Qarson powstał we Francji. Odpowiedzi udzieli nam właściciel i CEO marki Qarson w Europie – Damian Ciesielczyk, który podjął pewne ryzyko decydując się na wprowadzenie usługi wynajmu aut na abonament, w Polsce, kraju bardzo mocno przywiązanym do idei posiadania i własności.
Historia Qarson’a rozpoczyna się pod koniec 2009 roku, kiedy to w samym środku kryzysu finansowego zdecydowaliśmy się na założenie firmy. W tamtym czasie posiadaliśmy znaną hurtownię dostarczającą nowe samochody do połowy krajów Unii Europejskiej. Nasz biznes był mocno oparty na danych (big data), stąd potrafiliśmy znaleźć niezliczoną ilość okazji na rynku bardzo rozchwianym kryzysem. W pewnym momencie zdaliśmy sobie sprawę, że większość wysiłku wkładamy w przekonywanie naszych klientów, dealerów samochodowych do nowych produktów. A rynek szybko się zmieniał, wielką popularność zyskały małe samochody oraz marki budżetowe, jak np. Dacia. Poza tym, klienci oczekiwali sprawności obsługi, niezależnie od tego czy zakupu dokonują w salonie, przez telefon czy przez Internet. Budując Qarsona daliśmy im taką możliwość - klient w jednym miejscu mógł wybrać auto spośród wielu marek, dostępnych od ręki i w atrakcyjnej cenie - mówi Damian Ciesielczyk.

Auto – jak każdy inny produkt
Qarson był pierwszą firmą na rynku, która zaczęła oferować samochód - jak każdy inny produkt. Wyróżnikiem pomysłu było, to, że klient decydując się na zakup auta od Qarson już na początku posiadał komplet wszystkich potrzebnych informacji dotyczących modelu. Dokładną datę dostawy auta, całkowite podsumowanie kosztów uwzględniając rejestrację i kompletną specyfikację, dobrze wyposażonego modelu. W 2009 roku, kiedy Qarson rozkwitał we Francji sposób prezentacji dostępnych ofert modeli aut przez producentów dopiero raczkował. W najbogatszej wersji klient mógł się zapoznać z katalogiem produktów na stronie internetowej, ale nie mógł zrobić nic więcej niż ewentualnie pozostawić swoje dane kontaktowe. Konkurencja kontaktowała się z klientem w ciągu kilku godzin, następnie przez kolejnych kilka dni szykowała ofertę – a w Qarson – wszystko działo się od razu. Klient przeglądając produkt na stronie znał już dokładną specyfikację modelu auta i koszt jego użytkowania.
Mały lokal, który wynajmowaliśmy pod Paryżem, szybko okazał się za mały na nasze potrzeby. Podjęliśmy decyzję o zakupie obiektu Intermarche (budynek duże centrum handlowe z ogromnym parkingiem) i na jego miejscu stworzyliśmy supermarket samochodowy z prawdziwego zdarzenia. Mogliśmy w nim pomieścić 500 aut. Sprzedaż rozpędzała się coraz szybciej, a my mogliśmy skupić się na wymyślaniu kolejnych rozwiązań poprawiających doświadczenia zakupowe klientów. W 2011 stworzyliśmy pierwsze studio fotograficzne z obrotową platformą do robienia zdjęć pojazdom. Od tego czasu, każdy oferowany przez nas samochód miał 30-40 zdjęć w wysokiej rozdzielczości. Klienci to pokochali i jeszcze chętniej kupowali online - mówi Damian Ciesielczyk, opisując poszczególne etapy rozwoju Qarson we Francji.

Poziom obsługi klienta jest najważniejszy
Misją jaką nadano marce Qarson było znalezienie nowego, najlepszego na jaki można było sobie pozwolić - procesu obsługi klienta. Założyciel marki kreował kolejne pomysły z pełną świadomością, że nie każdy potencjalny klient jest gotowy na zakup auta przez Internet. Qarson wyszedł więc naprzeciw i zbliżył się jeszcze bardziej do klienta, poprzez otwarcie sprzedaży w puntach umiejscowionych w centrach handlowych. Dzięki dopracowaniu narzędzi i procesu sprzedaży, co zajęło marce dwa lata – finalnie Qarson w ciągu jednego dnia obsługiwał więcej klientów niż przeciętny dealer samochodowy przez miesiąc. Rok 2016 okazał się dla marki przełomowy. Właśnie wtedy Qarson rozpoczął ekspansję tego modelu na całą Francję, tworząc swoje punkty we wszystkich dużych miastach. Ale to nie wszystko... W tym samym momencie założyciel Qarson wraz ze swoim zespołem pracowali również nad dwoma innowacyjnymi projektami – i tak narodził się pomysł wynajmu auta na abonament z dostawą do domu.

Auto na abonament
Usługę auta na abonament Qarson zaczął wdrażać właśnie na przełomie 2015/2016 roku. Minusem poprzedniego rozwiązania okazał się fakt, że rzadko, który klient pojawiał się w centrum handlowym z założeniem zakupu auta i wydania znaczącej ilości gotówki podczas rutynowych zakupów. Zupełnie inaczej przedstawiała się jednak formuła wynajmu auta na abonament - pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Zaproponowanie wynajmu auta w systemie ratalnym, nawiązywało do popularnego korzystania z rat na sprzęt AGD, powodowało więc niewielki próg wejścia i wyjątkowy produkt, jakim było fabrycznie nowe auto – praktycznie na wyciągnięcie ręki.
Przy okazji wprowadzenia usługi auta na abonament udoskonalono również sposób odbioru czy dostawy pojazdu. W przypadku Qarson działającego na terenie Francji często problemem okazywała się odległość. Mimo zlokalizowania punktów w największych miastach we Francji, nadal pozostawali klienci, których odległość zniechęcała do podjęcia finalnej decyzji o zakupie auta. Pojawiła się więc opcja dostawy do domu. Qarson stał się pierwszym dystrybutorem aut, który zaoferował dostawę do domu na terenie całej Francji, w jednej cenie.

Qarson Polska
Qarson w Polsce został wprowadzony na rynek motoryzacyjny w 2019 roku. Formuła początkowo kojarzyła się z innowacyjnością, co na pewno jest związane z dużym przywiązaniem Polaków do potrzeby posiadania i własności. Z roku na rok zauważane jest jednak coraz większe zainteresowanie tego typu usługą i coraz większa odwaga u konsumentów, która finalnie skutkuje wygodnym i bezpiecznym użytkowaniem nowego samochodu. Qarson oferuje wynajem fabrycznie nowych samochodów na 12 miesięcy, łącząc produkt z usługą. W Polsce od 2020 roku za rozwój i ugruntowaniem pozycji marki na rynku polskim odpowiada Jacek Jasiński - Dyrektor Zarządzający Qarson Polska, który z branżą motoryzacyjną związany jest już od kilkunastu lat. Jacek Jasiński wskazuje, że klienci szczególnie doceniają komfort, jaki daje im możliwość wynajęcia auta na rok przy stałych cenach abonamentu i pakiecie usług w nim zawartych.
Auto na abonament to bardzo szybki i bezpieczny sposób, aby zaplanować roczne wydatki na auto. To innowacyjna usługa dostosowana do potrzeb dzisiejszego klienta. Po abonamentach medycznych, telefonicznych, telewizyjnych, Polacy chcą także korzystać z abonamentów motoryzacyjnych – a Qarson idealnie wpisuje się w wymogi obecnego rynku – mówi.
Qarson konsekwentnie poszerza swoją ofertę i upraszcza procesy wsłuchując się w potrzeby rynku i konsumentów. Dziś pojęcie „auta na abonament” nieodłącznie kojarzone jest z marką Qarson, która stała się liderem w swojej kategorii. Niepewne czasy, problemy z dostępnością aut oraz inflacja, która dla wielu Polaków jest elementem stopującym inwestycje i wydatki, spowodowały, że Polacy zmienili podejście do kwestii zakupu auta. Obecnie klienci, którzy chcą posiadać samochód, mają do wyboru nie tylko zakup czy leasing. Możliwe jest także posiadanie zupełnie nowego auta, na rok, w abonamencie. Bez ryzyka, że miesięczna opłata abonamentowa w zależności od wzrostu stóp procentowych, czy WIBOR-u wzrośnie. Wysokość opłat w Qarson pozostaje niezmienna i zgodna z umową przez cały okres trwania rocznego wynajmu.

Edukowanie rynku
Rosnące zainteresowanie wynajem aut na abonament wymaga ciągłego udoskonalania oferty, by była ona jak najbardziej spójna z potrzebami konsumentów. Mimo zauważalnie większego poziomu zainteresowania usługą, wynikającego również z sytuacji ekonomicznej marka Qarson nie przestaje edukować swoich odbiorców, pokazując jakie korzyści można czerpać decydując się na wynajem auta w abonamencie. Qarson wykazuje dużą dbałość o czas swoich klientów. Co to oznacza? Oznacza to, że czas klienta liczy się najbardziej. Cały proces zamówienia samochodu na abonament został przygotowany tak, aby klient łatwo mógł skonfigurować swoje potrzeby online i w prosty sposób wybrać auto, które mu odpowiada.
– W porównaniu do standardów rynkowych, czas na formalności związane z pozyskaniem auta został ograniczony do minimum i w Qarsonie proces ten zająć może tylko kilkanaście minut a nie dni. Klient oczekuje minimum formalności i prostej procedury – zauważa Jacek Jasiński.



Cena, dostępność, zaufanie
W cenie abonamentu zawarto wszystkie opłaty związane z autem w wybranym przedziale czasowym. Pokrywa ona koszt użytkowania auta, serwis i zależnie od wybranego pakietu także ubezpieczenie oraz wszelkie inne usługi związane z jego posiadaniem. Klienci najczęściej decydują się na dogodnie skalkulowany, pełen pakiet usług realizowanych przez Qarson, gdzie po ich stronie pozostają jedynie bieżące koszty eksploatacyjne takie jak tankowanie samochodu czy dolewanie płynu do spryskiwaczy. To co wyróżnia ofertę to również fakt, że jest ona dedykowana zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla firm.

– Nie trzeba się nigdzie ruszać, aby zdobyć pakiet informacji i móc podjąć decyzję o wyborze auta oraz załatwić wszelkie formalności. Firma oferuje tylko własne auta i usługi. Posiada własny zespół handlowy, opieki nad klientami oraz realizacji szkód. W kwestiach serwisowych, oponiarskich, ubezpieczeniowych – współpracujemy tylko z najlepszymi, uznanymi na rynku podmiotami. – Dzięki temu, że na każdym kroku świadczymy kompleksowo własne usługi, możemy utrzymać jakość na każdym etapie współpracy z klientem – podkreśla Jacek Jasiński.
Jacek Jasiński - Dyrektor Zarządzający w Qarson Polska wskazuje również na to, że duży odsetek osób chcących korzystać z auta, nie zamierza inwestować w jego zakup, tylko wybiera posiadanie fabrycznie nowego pojazdu i płaci tylko za jego użytkowanie, a nie za całą wartość. – Przy stałych ratach abonamentu w Qarsonie klienci mogą dokładnie przewidzieć roczne wydatki, co jest istotne szczególnie dziś, w okresie postępującej inflacji i trudnych do przewidzenia zmian rynkowych.
Każdy Klient, zarówno indywidualny, jak i firmowy, decydujący się na abonament w Qarsonie, zyskuje dedykowanego opiekuna, który kompleksowo dba o właściwy dobór pakietów i satysfakcję z usługi przez cały okres współpracy, a jego potrzeby są priorytetem dla firmy. O wysokiej jakości obsługi Qarsona świadczą opinie wystawiane przez klientów w Internecie. Mimo wynajmu aut na określony czas, Qarson stawia na wieloletnią współpracę z klientami. Ośmiu na dziesięciu Klientów wynajmujących przedłuża abonament z Qarson na kolejnych 12 miesięcy.

Qarson jako Dobra Marka 2023
Nie mamy wątpliwości, że wyróżnienie Dobra Marka 2023 należy się firmie Qarson, która swoimi wartościami reprezentuje markę godną zaufania, wychodzącą naprzeciw potrzebom Klientów. Oferta wynajmu aut na abonament kompleksowo zaspokaja potrzeby pojawiające się podczas użytkowania samochodu. Przystępny proces realizacji zamówienia sprawia, że jest to etap przez który może przejść każdy, kto chce cieszyć się z możliwości użytkowania fabrycznie nowego samochodu, bez kupowania czy zobowiązań na lata.

Wybierz auto na abonament od Qarson 

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.