Wyższe kary za brak OC w 2024 roku

Wyższe kary za brak OC w 2024 roku

Opłata za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC pojazdu będzie w 2024 r. rekordowo wysoka - donosi serwis autokult.pl. Stawki będą różne w pierwszej i drugiej połowie roku. Maksymalna kara przekroczy 8 tys. zł. – podał serwis Autokult.pl

W związku z planowaną podwójną podwyżką minimalnej płacy również stawki za brak OC wzrosną w 2024 r. dwukrotnie – podano w treści

Serwis Autokult.pl przypomina, że kara za brak OC pojazdu co roku waloryzowana jest względem wartości minimalnej płacy – czytamy w wyjaśnieniu.

Wiadomo już, że minimalne wynagrodzenie w 2024 wyniesie 4.2 tys. zł. W związku z wysoką inflacją, tak jak w tym roku, będzie ono ustalone w dwóch terminach - od 1 stycznia i od 1 lipca. Oznacza to także dla właścicieli samochodów dwie podwyżki kar za brak OC.

Autokult.pl wylicza, że kara za brak OC w 2024 r. w przypadku samochodu osobowego nie będzie niższa niż:
• 8400 zł przy braku OC dłuższym niż 14 dni,
• 4200 zł przy braku OC od 4 do 14 dni,
• 2100 zł przy braku od nie dłuższym niż 3 dni.
Rzecznik finansowy wskazuje na potrzebę łagodniejszego podejścia do kierowców, którzy na skutek pomyłki nie kupili komunikacyjnego ubezpieczenia OC. Taką propozycję skierował pod koniec 2022 roku do ministra finansów – podano w informacji.

W opinii Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego propozycja rzecznika finansowego "idzie w przeciwnym kierunku niż cel i rola OC komunikacyjnego" - stwierdzono.

200 tys. - mniej więcej tyle razy w ciągu roku interweniuje Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) z powodu braku OC komunikacyjnego. Aż w 60 proc. przypadków sprawa dotyczy przerwy wynoszącej więcej niż 14 dni, za co właścicielom samochodów grożą najwyższe kary finansowe - nawet jeśli zrobili to nieświadomie - napisano.

Brak polisy coraz łatwiej wykryć. Można to zrobić nie tylko podczas kontroli policji - na tym polu sprawnie działa również UFG. Korzysta z pomocy tzw. wirtualnego policjanta, czyli algorytmicznego narzędzia, które analizuje różne dane. Jakie? Tego UFG nie ujawnia. Zbroi się za to w kolejne rozwiązania, dzięki którym będzie można zdyscyplinować kierowców – czytamy w podsumowaniu. (jmk)

Foto: Rp.pl // AdobeStock
Źródło: Autokult.pl

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.